Uncategorized

Fruitsmoothie

Mijn favoriet na elke loop: een fruity smoothie! Maar ook gewoon als ontbijt voor onderweg bijvoorbeeld.

Mjjn basisreceptje

  • 3 el volle bioyoghurt (denk ook es aan geiten- of schapenyoghurt) of een notenyoghurt (kokos, amandel, …) in de vegan versie. Als ik geen yoghurt in huis heb gooi ik er ook wel es gewoon een handvol noten (bv. cashew) in (bij voorkeur op voorhand een paar uur geweekt, maar dat is geen must).
  • 2 stuks fruit:
    • bv. banaan en ananas in mijn ideale herstelsmoothie na een loop
    • bv. appel en rode bessen (bijvoorbeeld vliersbessen(sap) en wat beschikbaar is qua bessen, als is het uit het vriesvak, om de weerstand wat op te krikken)
    • bv. mango en appelsien
  • halve citroen + zeste (ook de pitten van de citroen gaan er mee in)
  • 1 el walnootolie (of een anderen omega 3-rijke ongeraffineerde olie)
  • wat himalayazout of een umeboshi pruim (of wat umeboshi pasta)

Al dan niet te pimpen met kruiden, supplementen en “superfoods” naar behoefte en smaak

  • melkwei eiwit isolaat (Mannavital heeft de meest pure versie die ik ken) of een vegan eiwitvariant, doe ik standaard in mijn herstelsmoothie
  • 1 el chiazaad (gaat ook stevast in de herstelsmoothie)
  • stuifmeelpollen
  • verse munt
  • gember

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *